WROCŁAWSKI OŚRODEK SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH
|
Wrocław, dnia 10.10.2014r.
Prezydent, Burmistrz,
Wójt, Starosta
Miasta, Gminy, Powiatu
Prezes, Dyrektor
Przedsiębiorstwa, Urzędu
WOSP – 71/2014
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „DEXTER” z Wrocławia zaprasza pracowników administracji publicznej oraz pozostałe zainteresowane osoby do udziału w ogólnopolskim szkoleniu nt. „Instrukcja kancelaryjna i jej wykorzystanie w pracy urzędniczej”, które odbędzie się w dniach 23-26 listopada 2014r. w Hotelu "Konradówka" w Karpaczu k. Jeleniej Góry.
Szkolenie skierowane jest do: pracowników administracji publicznej, szczególnie do pracowników sekretariatów, archiwów zakładowych i składnic akt oraz do pozostałych pracowników odpowiedzialnych za wykonywanie czynności kancelaryjnych.
Wymagania dla uczestników: minimum wiedzy na temat procedur kancelaryjnych w administracji publicznej.
Cel szkolenia: przyswojenie i usystematyzowanie wiedzy specjalistycznej dotyczącej czynności kancelaryjnych oraz nabycie umiejętności zawodowych w zakresie stosowania tych zasad w codziennej pracy.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
1.Wprowadzenie do tematyki szkolenia i wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z informacją, korespondencją i pismami:
1) informacja i korespondencja jako podstawowe narzędzia w pracy urzędniczej;
2) korespondencja i jej znaczenie;
3) cechy pisma, podział, rodzaje i znaczenie;
4) dokumenty, dokumentacja, akta sprawy.
2.Podstawy pracy kancelaryjnej:
1) akty prawne obowiązujące do 31 grudnia 2010r. i akty prawne obowiązujące po 1 stycznia 2011r.
w zakresie pracy kancelaryjnej;
2) podstawowe pojęcia występujące w czynnościach kancelaryjnych;
3) rejestry kancelaryjne;
4) dzienniki korespondencyjne i księgi jako narzędzia pracy kancelaryjnej.
3.Zakres czynności kancelaryjnych:
1) typowe czynności kancelaryjne wykonywane przez poszczególnych pracowników;
2) obieg dokumentów i jego fazy;
3) systemy kancelaryjne;
4) cechy tradycyjnego systemu kancelaryjnego i systemu EZD;
4. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67, ze zm.):
1) zakres podmiotowy i przedmiotowy rozporządzenia;
2) obowiązki kierownika podmiotu w zakresie czynności kancelaryjnych;
3) podstawowe pojęcia kancelaryjne;
4) koordynator czynności kancelaryjnych;
5) czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym i systemie EZD.
5.Klasyfikowanie i kwalifikowanie dokumentacji jako jeden z nieodłącznych elementów postępowania
z dokumentacją:
1) zakres przedmiotowy rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych;
2) podstawowe normatywy kancelaryjne;
3) budowa jednolitego rzeczowego wykazu akt;
4) zasady kwalifikowania i klasyfikowania dokumentacji;
5) zasady postępowania w przypadku brakowania dokumentacji;
tryb przygotowania i przekazania dokumentów archiwalnych do przekazania do archiwum państwowego.
6.Archiwizacja dokumentacji:
1) konstrukcje prawa archiwalnego;
2) materiały archiwalne i nierchiwalne oraz rodzaje zasobów archiwalnych;
3) archiwa zakładowe i składnice akt;
4) rola i zadania archiwisty;
5) zakres prac związanych z przygotowaniem dokumentacji do przekazania do archiwum zakładowego;
6) przejmowanie i gromadzenie dokumentacji w archiwum zakładowym;
7) wypożyczanie, brakowanie i udostępnianie dokumentacji;
8) przygotowanie i przekazanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego
9) warunki techniczne i lokalowe
7.Praca na wybranych przykładach i warsztaty praktyczne.
8.Podsumowanie szkolenia, pytania, dyskusja.
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o multimedialną prezentację oraz materiały szkoleniowe, które przekażemy Państwu przed rozpoczęciem szkolenia
Wykładowca na szkoleniu będzie:
mgr Halina Dziurdzińska - Urzędnik administracji samorządowej z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierowniczym i urzędniczym w dziale organizacji i kadr, znająca od strony praktycznej całokształt zagadnień organizacyjnych, kadrowych, sekretarskich, kancelaryjnych i bhp, w tym zagadnień związanych z opracowywaniem i wdrażaniem wewnętrznych procedur i aktów prawnych.
Praktyk i jednocześnie specjalista zajmujący się na co dzień zagadnieniami kadrowymi i zagadnieniami bhp.
Trener i wykładowca na szkoleniach i kursach z kilkuletnim doświadczeniem szkoleniowym w zakresie: podstaw organizacji zarządzania, zarządzania ryzykiem, zarządzania zasobami ludzkimi, polityki kadrowej, wartościowania stanowisk pracy, praktycznych aspektów prawa pracy, vademecum dla pracowników samorządowych odbywających służbę przygotowawczą, zarządzania nowoczesnym sekretariatem w administracji publicznej z czynnościami kancelaryjnymi.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.
Warunki organizacyjno – finansowe
Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia w dniu 23 listopada. Zajęcia rozpoczynają się o godz. 9.00 w dniu 24 listopada.
Uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane 3 noclegi w Hotelu „Konradówka” w Karpaczu w pokojach
1- lub 2-osobowych (łazienka, wc, radio, telewizor z programem satelitarnym), a także wyżywienie (od śniadania
w dniu 24 listopada do obiadu w dniu 26 listopada).
W hotelu „Konradówka” – znajduje się centrum odnowy biologicznej firmy francuskiej THALGO, gdzie będzie można skorzystać (odpłatnie) z bogatej oferty różnego rodzaju zabiegów. Ponadto dla uczestników szkolenia możliwość bezpłatnego korzystania z krytego basenu, jacuzzi, sauny parowej i suchej.
Istnieje możliwość przyjazdu w godzinach przedpołudniowych i zakwaterowania ( w przypadku wolnych pokoi),
a także rezerwacji dodatkowych noclegów przed i po szkoleniu za dodatkową odpłatnością.
Ogólny koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi:
1260 złotych - plus 23% vat (słownie: jeden tysiąc dwieście sześćdziesiąt złotych)–w pok. 2-osobowym
1410 złotych - plus 23% vat (słownie: jeden tysiąc czterysta dziesięć złotych)–w pok. 1–osobowym
Kwotę za uczestnictwo w szkoleniu prosimy przekazać do dnia 17 listopada 2014 r. na konto:
WOSP "DEXTER" PKO BP S.A. – III O/Wrocław nr 11 1020 5242 0000 2302 0024 8633
W przypadku zapłaty za szkolenie ze środków publicznych w wysokości co najmniej 70% kosztu szkolenia, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 29 Ustawy o podatku od towarów i usług (vat) oraz po dostarczeniu stosownego oświadczenia - opłata za szkolenie zwolniona jest z podatku vat.
Wypełnioną kartę uczestnictwa prosimy przekazać pocztą, faksem lub e-mailem w terminie do dnia
17.11.2014 r. na adres:
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „Dexter” 51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4 tel./fax. 071 324 11 71, tel. kom. 601 74 22 00 lub 723 96 67 77 , e-mail: wosp@dexter.com.pl www.dexter.com.pl |
Adres hotelu w którym odbędzie się szkolenie:
Hotel "Konradówka", 58-540 Karpacz, ul. Nad Łomnicą 20c, tel. (0-75) 76-18-173, 76-19-872
Dojazd pociągiem PKP lub autobusem PKS z Wrocławia lub Jeleniej Góry do Karpacza, hotel znajduje się
w centrum miejscowości.
O zakwalifikowaniu uczestników decyduje kolejność wpływu karty uczestnictwa i wpłata pieniędzy na konto. Jednocześnie informujemy, że nie wysyłamy pisemnych potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, jedynie w przypadku braku miejsc zostanie wysłana pisemna odmowa i zwrot pieniędzy. W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni od daty rozpoczęcia szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora, zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia pełnych kosztów szkolenia. W związku z możliwym wyjazdem za granicę prosimy o wzięcie ze sobą ważnego paszportu lub dowodu osobistego. Fakturę VAT za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają w ostatnim dniu zajęć.
Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.
Elektroniczny system obsługi firmy © 2003-2024 IntraDom network Licencja dla: WOSP "Dexter" - Zygmunt Kocz |