WROCŁAWSKI OŚRODEK SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH
|
Wrocław, dnia 5.03.2015r.
Dyrektor Powiatowego
Urzędu Pracy
WOSP – 19/2015
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „DEXTER” z Wrocławia zaprasza zainteresowane osoby do udziału w ogólnopolskim szkoleniu nt. „Ochrona danych osobowych w urzędzie i przedsiębiorstwie w świetle najnowszych uregulowań prawnych. Wybrane zagadnienia z nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.” , które odbędzie się w dniach 24-29 maja 2015 r. w Centrum Zdrowia i Wypoczynku "IKAR PLAZA" w Kołobrzegu.
Uczestnicy szkolenia: Kadra kierownicza i pracownicy publicznych służb zatrudnienia w powiatowych urzędach pracy.
Cel szkolenia: Omówienie zmian w ustawie o ochronie danych osobowych oraz zmian w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w zakresie nowych usług, form, instrumentów i narzędzi wykorzystywanych w pracy z klientem Urzędu Pracy. Celem szkolenia jest także podniesienie jakości wykonywanej pracy oraz nabycie i usystematyzowanie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu świadczonych usług.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
I. Ochrona danych osobowych w urzędzie i przedsiębiorstwie w świetle najnowszych uregulowań prawnych.
1. Podstawy prawne ochrony danych osobowych (uregulowania krajowe, europejskie i międzynarodowe)
2. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o ochronie danych osobowych. Podstawowe pojęcia występujące w ustawie o ochronie danych osobowych
3. Prawa i obowiązki administratorów danych osobowych, a w szczególności opracowanie i wdrożenie polityki bezpieczeństwa.
4. Administrator bezpieczeństwa informacji.
5. Zabezpieczenie danych osobowych przetwarzanych w wersji papierowej oraz elektronicznej:
a) Przetwarzanie zgodnie z prawem
b) Zbieranie danych
c) Przechowywanie danych
d) Zabezpieczenie danych
e) Dokumentacja
6. Dokumentacja wymagana przez ustawę o ochronie danych osobowych
7. Przetwarzanie danych osobowych w zatrudnieniu:
a) Rekrutacja – wymogi ustawy o ochronie danych osobowych, a rekrutacja pracowników.
b) Zgoda na przetwarzanie danych kadrowych
c) Prowadzenie akt osobowych i dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
d) Obowiązek informacyjny i udostępnianie danych kadrowych
e) Zasady i okres przechowywania i archiwizowania dokumentacji pracowniczej
f) Zasady doręczeń dokumentów kadrowych
g) Upoważnienia do prowadzenia dokumentacji kadrowej
h) Pracodawca jako administrator danych – jego obowiązki
i) Odpowiedzialność pracodawcy w przedmiocie ochrony danych osobowych kandydatów na pracowników i pracowników
8. Działalność Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
a) Organizacja i funkcjonowanie Biura GIODO
b) Prawa i obowiązki Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych i inspektorów
c) Przegląd aktualnego orzecznictwa.
9. Odpowiedzialność prawna w wypadku naruszenia przepisów ustawy:
a) Odpowiedzialność cywilna – ochrona dóbr osobistych.
b) Odpowiedzialność dyscyplinarna.
c) Odpowiedzialność karna.
10.Dyskusja i omówienie praktycznych problemów związanych ze stosowaniem ustawy o ochronie danych osobowych.
II. Wybrane zagadnienia z nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Rola i zadania Powiatowych Urzędów Pracy świetle obowiązującej ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Klient pracowników Powiatowego Urzędu Pracy – kim jest klient, rodzaje klientów, oczekiwania klienta w stosunku do Urzędu Pracy .
Omówienie wybranych zagadnień dotyczących usług, form, instrumentów, narzędzi zgodnych
z ustalonym profilem pomocy skierowanych do osób zarejestrowanych w Urzędzie Pracy.
Katalog form pomocy z uwzględnieniem profili pomocy. Formy pomocy dla osób z grupy do 30 roku życia , powyżej 50 roku życia, długotrwale bezrobotnych.
Profilowanie pomocy klientom PUP, a oczekiwania klientów w stosunku do Urzędu Pracy.
Doradca klienta – kim jest doradca, cechy profesjonalnego doradcy klienta, kwalifikacje, kompetencje, umiejętności doradcy klienta. Doradca indywidualny i instytucjonalny.
Warunki i terminy tworzenia i realizacji Indywidualnego Planu Działania zgodne
z ustawowymi zmianami.
Marketing i promocja usług oferowanych przez urząd. Wizerunek urzędu pracy wśród partnerów rynku pracy.
Rola i znaczenie współpracy między poszczególnymi stanowiskami
i specjalistami w PUP w celu skutecznej aktywizacji zawodowej.
Studium przypadku. Zakończenie i podsumowanie szkolenia.
Metody i techniki szkoleniowe: wykład połączony z prezentacją multimedialną, dyskusja, pytania i odpowiedzi.
Sposób sprawdzenia efektów szkolenia: poszkoleniowa ankieta ewaluacyjna.
Szczegółowy zakres tematyki zajęć oraz materiały szkoleniowe przekażemy Państwu przed rozpoczęciem szkolenia.
Wykładowcami na szkoleniu będą:
Mecenas Beata Janik - doświadczony pracownik samorządowy i wykładowca - radca prawny, kierownik Biura Prawnego Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim, prowadząca Kancelarię Radcy Prawnego w Tomaszowie Mazowieckim, autorka książek "Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej" oraz „Poradnika skutecznego przygotowania się do egzaminu zewnętrznego” dla technika administracji, posiadająca uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego.
mgr Krzysztof Wójcik - Socjolog, praktyk z 20 letnim stażem pracy w Publicznych Służbach Zatrudnienia. Trener i wykładowca na licznych kursach i szkoleniach dla pracowników Publicznych Służb Zatrudnienia. Posiada licencję zawodową pośrednika pracy II stopnia oraz ukończone studia podyplomowe w zakresie pośrednictwa pracy. Magister socjologii, ukończone studia licencjackie z zakresu doradztwa zawodowego. Zdobyta wiedza, doświadczenie i profesjonalizm pozwalają na prowadzenie szkoleń dla pracowników świadczących usługi rynku pracy.
Warunki organizacyjno – finansowe
Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia w dniu 24 maja. Zajęcia rozpoczynają się
o godz.9.00 w dniu 25 maja.
Uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane 5 noclegów w Centrum Zdrowia i Wypoczynku "IKAR PLAZA"
w Kołobrzegu w pokojach 1- lub 2-osobowych (łazienka, wc, radio, telewizor z programem satelitarnym), a także wyżywienie (od śniadania w dniu 25 maja do obiadu w dniu 29 maja).
W hotelu uczestnicy mogą skorzystać z restauracji z kawiarnią, baru, klubu nocnego, letniego ogrodu,
a także z centrum SPA & Wellness, centrum zdrowia, bilarda, solarium, siłowni. W hotelu znajduje się także sklep
z biżuterią i pamiątkami, parkingi, oraz garaże podziemne. Dla gości hotelowych możliwość korzystania bezpłatnie
z basenu krytego i zewnętrznego, jaccuzi i sauny. W czasie wolnym od zajęć przewidziano także możliwość zwiedzania okolicy. Istnieje możliwość przyjazdu w godzinach przedpołudniowych i zakwaterowania ( w przypadku wolnych pokoi), a także rezerwacji dodatkowych noclegów przed i po szkoleniu za dodatkową odpłatnością.
Ogólny koszt uczestnictwa w szkoleniu z dojazdem wynosi:
2350 złotych netto(słownie: dwa tysiące trzysta pięćdziesiąt złotych)–w pok. 2-osobowym
2750 złotych netto (słownie: dwa tysiące siedemset pięćdziesiąt złotych)–w pok. 1–osobowym
Kwotę za uczestnictwo w szkoleniu prosimy przekazać do dnia 18 maja 2015 r. na konto:
WOSP "DEXTER" PKO BP S.A. – III O/Wrocław nr 11 1020 5242 0000 2302 0024 8633
W przypadku zapłaty za szkolenie ze środków publicznych w wysokości co najmniej 70% kosztu szkolenia, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 29 Ustawy o podatku od towarów i usług (vat) oraz po dostarczeniu stosownego oświadczenia - opłata za szkolenie zwolniona jest z podatku vat.
Wypełnioną kartę uczestnictwa prosimy przekazać pocztą, faksem lub e-mailem
w terminie do dnia 18.05.2015r. na adres:
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „Dexter” 51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4 tel./fax. 71 324 11 71, tel. kom. 601 74 22 00 lub 723 96 67 77, e-mail: wosp@dexter.com.pl www.dexter.com.pl |
Adres hotelu w którym odbędzie się szkolenie:
Centrum Zdrowia i Wypoczynku IKAR PLAZA, 78-100 Kołobrzeg ul. Wschodnia 35, tel. (+48) 094 713 60 22, fax (+48) 094 352 34 81, e-mail: plaza@ikar-centrum.pl, www.ikar-plaza.pl, www.ikar-plaza.eu
Znakomita lokalizacja hotelu (60 metrów od morza) gwarantuje przepiękny widok na morze zapewniając tym samym doskonałe warunki wypoczynku i rekreacji. Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.
O zakwalifikowaniu uczestników decyduje kolejność wpływu karty uczestnictwa i wpłata pieniędzy na konto. Jednocześnie informujemy, że nie wysyłamy pisemnych potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, jedynie w przypadku braku miejsc zostanie wysłana pisemna odmowa i zwrot pieniędzy. W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni od daty rozpoczęcia szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora, zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia pełnych kosztów szkolenia. Fakturę VAT za udział
w szkoleniu uczestnicy otrzymają w ostatnim dniu zajęć.
Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.
Elektroniczny system obsługi firmy © 2003-2024 IntraDom network Licencja dla: WOSP "Dexter" - Zygmunt Kocz |