WROCŁAWSKI OŚRODEK SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH
|
Wrocław, dnia 22.05.2020r
Prezydent, Burmistrz,
Wójt, Starosta
Miasta, Gminy, Powiatu
Prezes, Dyrektor
Przedsiębiorstwa, Urzędu
WOSP – 15/2020
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „DEXTER” z Wrocławia zaprasza zainteresowane osoby do udziału w ogólnopolskim szkoleniu nt. „Czynności kancelaryjne i archiwizacyjne, zasady organizacji pracy kancelarii, sekretariatu, archiwum zakładowego i składnic akt z uwzględnieniem zasad zasady ochrony danych osobowych (rozporządzenie „RODO” i ustawa o ochronie danych osobowych). Najważniejsze aspekty bezpieczeństwa i higieny pracy w dobie zagrożeń epidemiologicznych” , które odbędzie się w dniach 5 – 9 lipca 2019 r. w Centrum Zdrowia i Wypoczynku "IKAR PLAZA" w Kołobrzegu.
Uczestnicy szkolenia:
Szkolenie dedykowane jest kierownikom jednostek organizacyjnych, kierownikom i pracownikom komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za wdrożenie, zarządzanie i organizowanie oraz koordynowanie czynnościami kancelaryjnymi i archiwizacyjnymi.
Cel:
Zapoznanie uczestników szkolenia z przepisami prawnymi związanymi z przedmiotem szkolenia wraz ze szczegółowym przedstawieniem praktycznych aspektów stosowania tych przepisów w realizowaniu obowiązków kancelaryjnych, archiwizacyjnych, zasad ochrony danych osobowych oraz bezpieczeństwa pracy.
Szkolenie zawiera kompendium fachowej wiedzy przekazanej w sposób kompleksowy, które jest niezbędne do usprawnienia metod i efektów pracy.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
Szczegółowy program szkoleniowy i bloki tematyczne:
1. Wprowadzenie i prezentacja przedmiotu szkolenia.
2. Najważniejsze aspekty bezpieczeństwa i higieny pracy w dobie zagrożeń epidemiologicznych.
3. Omówienie najważniejszych przepisów prawnych związanych z tematyką szkolenia.
4. Istota administracji publicznej.
5. Dokumenty, dokumentacja i akta spraw:
1) istota i cel zarządzania dokumentacją;
2) pisma i korespondencja urzędowa - podział, definicje, rodzaje oraz konieczność utrwalania prowadzonej działalności;
3) rodzaje dokumentów i dokumentacji oraz tryb postępowania z dokumentami.
4) dokumenty urzędowe, informacje i dokumenty publiczne, dokumenty niejawne.
5) petycje i skargi, wewnętrzne akty prawne (regulaminy, zarządzenia, instrukcje, procedury);
6) obowiązki i odpowiedzialność za naruszenie przepisów w zakresie postępowania
z dokumentacją.
6. Podstawowe konstrukcje prawa w zakresie kancelaryjnym:
1) podstawowe normatywy kancelaryjne ( instrukcja kancelaryjna, jednolite rzeczowe wykazy akt; klasyfikacja i kwalifikacja dokumentacji);
2) systemy kancelaryjne (tradycyjny, dziennikowy, bezdziennikowy i mieszany oraz system EZD);
3) czynności kancelaryjne, obieg dokumentów i załatwianie spraw;
4) narzędzia pracy kancelaryjnej;
5) znakowanie korespondencji, zakładanie i opisywanie teczek, spisy spraw, porządkowanie i gromadzenie wytwarzanej dokumentacji.
7. Podstawowe konstrukcje prawa archiwalnego:
1) istota i obowiązki w zakresie archiwizacji dokumentacji;
2) zasób archiwalny i jego podział;
3) obowiązki kierowników jednostek organizacyjnych dotyczące zapewnienia ewidencji, przechowywania oraz ochrony dla wytwarzanej dokumentacji;
4) materiały archiwalne i niearchiwalne;
5) działalność gospodarcza w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców;
6) obowiązki archiwów zakładowych oraz składnic akt;
7) typowe czynności pracownicze związane z przygotowaniem dokumentacji do archiwizacji i przekazaniem jej do archiwum;
8) warunki techniczne i lokalowe archiwów zakładowych i składnic akt;
9) odpowiedzialność za naruszenie przepisów.
8. Aspekty klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji w świetle rozporządzenia Ministra Kultury i dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
9. Najważniejsze aspekty zasad ochrony danych osobowych wynikające z rozporządzenia „RODO” z uwzględnieniem:
1) najważniejsze pojęcia w zakresie ochrony danych osobowych;
2) prawa osób fizycznych w zakresie ochrony danych osobowych,;
3) obowiązki informacyjne, cele, podstawy prawne i zasady przetwarzania danych osobowych;
4) przygotowanie jednostki i wdrożenie wewnętrznych procedur w zakresie ochrony danych osobowych;
5) upoważnienia do przetwarzania danych osobowych;
6) rejestr czynności przetwarzania danych osobowych;
7) umowy powierzenia przetwarzania danych;
8) obowiązki inspektora ochrony danych osobowych;
9) techniczne i organizacyjne środki ochrony danych;
10) naruszenia w zakresie ochrony danych osobowych i odpowiedzialność;
11) audyt, ocena ryzyka i dokumentacja w zakresie ochrony danych osobowych.
10. Ochrona danych osobowych w świetle nowej ustawy o ochronie danych osobowych.
11. Sekretariat i kancelaria w jednostce organizacyjnej:
1) jego miejsce i rola;
2) wymagania, kwalifikacje i kompetencje dla pracowników sekretariatu i kancelarii oraz archiwów zakładowych i składnic akt;
3) obowiązki, zadania, organizowanie i zarządzanie sekretariatem, kancelarią, składnicą akt i archiwum zakładowym;
4) istota i znaczenie informacji i komunikacji;
5) pracowniczy savoir vivre, kodeksy etyczne i Europejski Kodeks Dobrej Administracji;
6) najważniejsze standardy obsługi interesantów.
12. Podsumowanie treści szkolenia, wskazówki, zapytania, omawianie sytuacji problemowych, odpowiedzi, dyskusja.
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o materiały szkoleniowe, które przekażemy Państwu przed rozpoczęciem szkolenia
Wykładowcą na szkoleniu będzie:
mgr Halina Dziurdzińska - Szkolenie poprowadzi trener-wykładowca, były urzędnik administracji samorządowej z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku urzędniczym i kierowniczym, który prowadzi szkolenia wykorzystując wieloletnie doświadczenie i praktyczne aspekty omawianych zagadnień tematycznych.
Podczas wieloletniej pracy zawodowej odpowiadał za: organizację wewnętrzną urzędu, za opracowywanie i wdrażanie wewnętrznych procedur tj. regulaminów, statutów, uchwał, zarządzeń i instrukcji; za politykę kadrową; za ochronę informacji niejawnych; za kontrolę zarządczą i zarządzanie ryzykiem w urzędzie oraz koordynację ochrony danych osobowych urzędu.
Posiada 10-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń zewnętrznych dla pracowników administracji publicznej i pozostałych jednostek organizacyjnych w zakresie: polityki kadrowej, dokumentacji ze stosunku pracy, polityki kadrowej i zarządzania kadrami, organizacji wewnętrznej urzędu i jednostek samorządowych, kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem, zagadnień kancelaryjnych i archiwizacyjnych oraz zarządzania dokumentacją i sekretariatem w administracji publicznej z uwzględnieniem zasad ochrony danych osobowych.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.
Warunki organizacyjno – finansowe
Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia w dniu 5 lipca. Zajęcia rozpoczynają się o godz.9.00
w dniu 6 lipca.
Uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane 4 noclegi w w Centrum Zdrowia i Wypoczynku "IKAR PLAZA" w Kołobrzegu w pokojach 1- lub 2-osobowych (łazienka, wc, radio, telewizor z programem satelitarnym), a także wyżywienie (od śniadania w dniu 6 lipca do obiadu w dniu 9 lipca).
W hotelu uczestnicy mogą skorzystać z restauracji z kawiarnią, baru, klubu nocnego, letniego ogrodu, a także z centrum SPA & Wellness, centrum zdrowia, bilarda, solarium, siłowni. W hotelu znajduje się także sklep z biżuterią i pamiątkami, parkingi, oraz garaże podziemne. Dla gości hotelowych możliwość korzystania bezpłatnie z basenu krytego i zewnętrznego, jaccuzi i sauny. W czasie wolnym od zajęć przewidziano także możliwość zwiedzania okolicy. Istnieje możliwość przyjazdu w godzinach przedpołudniowych i zakwaterowania ( w przypadku wolnych pokoi), a także rezerwacji dodatkowych noclegów przed i po szkoleniu za dodatkową odpłatnością.
Ogólny koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi:
1790 złotych (słownie:jeden tysiąc siedemset dziewięćdziesiąt złotych)–w pok. 2-osobowym
2470 złotych (słownie: dwa tysiące czterysta siedemdziesiąt złotych)–w pok. 1–osobowym
Kwotę za uczestnictwo w szkoleniu prosimy przekazać do dnia 29 czerwca 2020 r. na konto:
WOSP "DEXTER" PKO BP S.A. – III O/Wrocław nr 11 1020 5242 0000 2302 0024 8633
Wypełnioną kartę uczestnictwa prosimy przekazać pocztą, faksem lub e-mailem w terminie do dnia 29.06.2020r. na adres:
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „Dexter” 51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4 tel./fax. 71 324 11 71, tel. kom. 601 74 22 00 lub 723 96 67 77, e-mail: wosp@dexter.com.pl www.dexter.com.pl |
Adres hotelu w którym odbędzie się szkolenie:
Centrum Zdrowia i Wypoczynku IKAR PLAZA, 78-100 Kołobrzeg ul. Wschodnia 35, tel. (+48) 094 713 60 22, fax (+48) 094 352 34 81, e-mail: plaza@ikar-centrum.pl, www.ikar-plaza.pl, www.ikar-plaza.eu
Znakomita lokalizacja hotelu (60 metrów od morza) gwarantuje przepiękny widok na morze zapewniając tym samym doskonałe warunki wypoczynku i rekreacji. Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.
O zakwalifikowaniu uczestników decyduje kolejność wpływu karty uczestnictwa i wpłata pieniędzy na konto. Jednocześnie informujemy, że nie wysyłamy pisemnych potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, jedynie w przypadku braku miejsc zostanie wysłana pisemna odmowa i zwrot pieniędzy. W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni od daty rozpoczęcia szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora, zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia pełnych kosztów szkolenia. Fakturę VAT za udziałw szkoleniu uczestnicy otrzymają w ostatnim dniu zajęć.
Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.
Elektroniczny system obsługi firmy © 2003-2024 IntraDom network Licencja dla: WOSP "Dexter" - Zygmunt Kocz |